Banner 980x90

Kuldīgas novads atteicies no skolu tīkla optimizācijas plāniem

Kuldīgas novada pašvaldība atteikusies no skolu tīklu optimizācijas plāniem un saglabās esošo izglītības iestāžu tīklu, intervijā aģentūrai LETA atklāja Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja Inga Bērziņa ("Kuldīgas novadam").

Pērn pavasarī pašvaldība nodeva publiskajai apspriešanai Kuldīgas novada izglītības stratēģijas projektu, kas paredzēja trīs iespējamos scenārijus Kuldīgas novada skolu tīkla optimizācijai. Viens no priekšlikumiem bija vidējo izglītību koncentrēt vienkopus un virzīties uz valsts ģimnāzijas izveidi pašreizējā Kuldīgas Centra vidusskolā.

Sabiedriskajā apspriešanā aktīvi iesaistījušies iedzīvotāji un skolas, paužot iebildumus pret tik nopietnām reformām. Pašlaik pašvaldība ir atteikusies no mērķa "par katru cenu" izveidot Kuldīgā valsts ģimnāziju.

"Izglītības stratēģijas izstrādi mēs pašlaik esam apturējuši un palikuši pie tā skolu tīkla, kāds ir šobrīd. Tas nozīmē, ka tuvākajā laikā neplānojam neko mainīt un nogaidām, kas notiks ar izglītības nostādnēm un politiku valstī kopumā, un tad, ja būs nepieciešams, attiecīgi arī atsāksim darbu pie stratēģijas," informēja Bērziņa.

"Iemesls, kāpēc mēs apturējām stratēģijas izstrādi un nepalikām ne pie viena no modeļiem, ir tas, ka izglītība ir katram iedzīvotājam svarīga tēma - daudziem bērni mācās vai mācīsies skolā, arī pedagogu kolektīvs skolās ir ļoti liels. Rezultātā šīs stratēģijas izstrādes procesā mēs saņēmām ļoti daudz vēstuļu, vismaz pāris tūkstošus, kas ir tiešām daudz tādam sabiedriskās apspriešanas procesam un kas parāda, ka sabiedrība aktīvi iesaistījās šajā procesā," stāstīja Bērziņa.

"Galvenais secinājums bija tāds, ka "mana skola ir laba", "man patīk, ka šeit mani bērni mācās", "mums viss ir kārtībā" un "mēs, skolas, esam gatavas arī vēl daudz ko uzlabot, ja vajag". Tā es vienā teikumā varētu raksturot vecāku un skolu viedokli, ko mēs respektējam, un tāpēc arī šobrīd nekādas būtiskas pārmaiņas neplānojam," skaidroja Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja.

"Ieguvums no šī procesa ir tas, ka skolas tiešām aktivizējās. Varbūt bija iestājusies zināma rutīna, bet šis process, kurā skolas un vecāki vēlējās parādīt, ka viņu skola tiešām ir laba, perspektīva un viņus apmierina, daudz ko uzlaboja un ieviesa no jauna. Piemēram, ģimnāzijā tagad darbojas fiziķu skola. Skolās ir jauni pasākumi, šis process ir aktivizējis skolas dzīvi un padarījis to kvalitatīvāku," secinājusi Bērziņa.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)