Banner 980x90

Gulbenes dzelzceļa depo teritorijā turpinās 1951.gadā Vācijā ražotās šaursliežu tvaika lokomotīves restaurācija

Ceturto gadu Gulbenes dzelzceļa depo teritorijā turpinās 1951.gadā Vācijā ražotās šaursliežu tvaika lokomotīves "Gr319" restaurācija. Jau ziņots, ka lokomotīvi, visticamāk, sauks "Ferdinands". Šobrīd lokomotīve ir izjaukta. Daļēji tā būs salikta un apskatāma Bānīša svētkos 3.septembrī, ziņo laikraksts "Dirkstele".

Lokomotīves restaurācijas vadītājs Dāvis Bušs, kurš ir arī viens no SIA "Gulbenes – Alūksnes bānītis" dalībniekiem, laikrakstu "Dzirkstele" informē, ka bija cerēts lokomotīvi sakārtot jau uz šiem Bānīša svētkiem, tomēr tas nav izdevies.

Lokomotīves remontā piedalās visi SIA "Gulbenes – Alūksnes bānītis" darbinieki, kā arī brīvprātīgie entuziasti – Bānīša draugu klubs. Viņi reizi mēnesī piedalās talkās Gulbenē, kā arī palīdz bānītim ar kompetentu padomu.

Remonta apjoms esot liels. Piemēram, lokomotīves tendera augšējā daļa bija tādā stāvoklī, ka gandrīz vai nācās veidot no jauna. Daudz kas no metāla konstrukcijām ir izdilis, sarūsējis vai salūzis. Daudz ko vieglāk esot uztaisīt jaunu, nevis restaurēt.

"Esam tiktāl visu apguvuši, ka lielāko daļu konstrukciju spējam izgatavot paši. Grūtāk būtu, ja pilnīgi no jauna nāktos radīt lokomotīves rāmi un katlu," atzīst D.Bušs.

Viņš stāsta, ka šobrīd remontējamā lokomotīve izrādījās daudz sliktākā tehniskā stāvoklī nekā pirms tam Gulbenes dzelzceļa depo atjaunotā tvaika "Kč4" lokomotīve "Marisa", kas ir "Ferdinanda" vienaudze. Tieši tāpēc "Ferdinanda" atjaunošana esot daudz ilgāks un sarežģītāks process. "Toties pozitīvi ir tas, ka šī tvaika lokomotīve Gulbenē būs 10 gadus, "Marisa" pie mums varēja palikt uz pusi īsāku laiku – piecus gadus. 2009.gada pavasarī tā atgriezās pie saviem saimniekiem. Tomēr arī otra lokomotīve beigās būs jāatdod projekta sadarbības partneriem. Savukārt tad jau Gulbenē atkal varēs atgriezties "Marisa". Sadarbības princips ir tāds, ka lokomotīves rotē no viena sadarbības partnera pie otra. Sadarbība norit ar Igaunijas Lavasāres dzelzceļmuzeju," laikrakstam "Dzirkstele" stāsta D.Bušs.

Bānītim pavisam šobrīd ir četras dīzeļlokomotīves. Divas no tām tiek lietotas regulāri, bet divas noliktas rezervē un šobrīd netiek izmantotas.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)