Diskutē par gaidāmajām izglītības sistēmas izmaiņām Kuldīgā
Kuldīgas novada pašvaldības iecere optimizēt pilsētas skolu tīklu izraisījusi satraukumu. Ceturtdien, 20.februārī, V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijā par šo tēmu sprieda ģimnāzijas, Kuldīgas pamatskolas, Kuldīgas Alternatīvās sākumskolas un Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolas (KMHZV) pedagogi, vecāku pārstāvji un trīs domes deputāti, vēstī laikraksts "Kurzemnieks".
"Piedāvāto modeli vajag pārstrādāt. Tajā neatradu atbild, kā celt izglītības kvalitāti," uzsvēra Kuldīgas pamatskolas direktors Vladimirs Pšečenko. Demokrātiski būtu, ja apspriešanai tiktu izvirzīti vairāki optimizācijas modeļi, nevis viens. Viņš nosauca virkni ar mācību procesu saistītu iemeslu, kas runā par sliktu izstrādātajam variantam. "Noslēgtais sākumskolas cikls ir 1. līdz 4. klase. 5. un 6. klasē sāk mācīt vēsturi, otro svešvalodu. Tas nozīmē, ka šo priekšmetu skolotājiem nebūs pilnas slodzes. Nāksies samierināties ar piestaigātājiem. Turklāt vai 6. klasi pabeidzis tīnis zinās, ko viņš grib izvēlēties tālāk? Ģimnāziju? Vidusskolu?" vaicāja Pšečenko. Neesot arī atbildes, cik skolotāju zaudēs darbu. Šim viedoklim pievienojās vairums klātesošo.
Deputāti Sigita Vaivade, Kristīna Rūtenberga un Dzintars Pūkainis aicināja neapmierinātos doties 27.februārī uz novada domes sēdi ar alternatīviem piedāvājumiem. Ja tie būšot būtiski, iespējams, pašvaldības piedāvāto projektu var nevirzīt sabiedriskajai apspriešanai. Uz sarakstu