Vidzemes plānošanas reģions domās par turpmāko sadarbību ar kokrūpniekiem
Bīviņa atzīmēja, ka turpmākā sadarbība tiks meklēta, lai veicinātu inovācijas nozarē un uzņēmumu eksportspēju.
Viens no galvenajiem augstas pievienotās vērtības produktu radīšanas un attīstības virzītājspēkiem ir kompetences produktu dizainā, kas veicina koksnes tālākapstrādi. Tomēr kokrūpniecības jomu Vidzemē un Veru raksturo liels primāro koksnes produktu īpatsvars.
Līdzšinējās "Koksne un mēbeles" aktivitātes vērstas uz pieredzes apmaiņu un kontaktu veidošanu starp Latvijas un Igaunijas uzņēmējiem, kā arī jaunu tendenču izzināšanu nozarē. Latvijā un Igaunijā īstenoti koksnes prototipu radīšanas hakatoni, tirdzniecības misijas, dizaina un eksporta praktiskās darbnīcas, interjera dizaina izstādes apmeklējums Ķelnē.
Uzņēmēji piedalījās kopīgos pasākumos - semināros un kontaktu veidošanas aktivitātēs. Tāpat īstenotas pieredzes apmaiņas vizītes gan Latvijas, gan Igaunijas uzņēmumos, lai veicinātu zināšanu apmaiņu. To laikā aktualizētas nozares problēmas abās valstīs, kā arī pārrunāti iespējamie risinājumi.
Kokrūpnieki un projekta dalībnieki vērsa uzmanību uz sadarbības trūkumu starp profesionāļiem, piemēram, dizaineriem, arhitektiem, uzņēmējiem, mārketinga speciālistiem un citiem saistītiem jomas spēlētājiem. Šādas sadarbības veicināšana radītu produktu dizaina pievienoto vērtību un veicinātu to konkurētspēju.
Tāpat uzņēmēji Vidzemē ir norādījuši, ka izjūt trūkumu pēc reģionālas koordinācijas nozarē, kas ļautu nonākt pie nepieciešamiem kontaktiem, resursiem, kā arī veicinātu nozares prestižu un atpazīstamību. Izskanējušas arī vairākas ļoti konkrētas iniciatīvas, piemēram, kopējas datubāzes vai tīkla izveide visiem nozares spēlētājiem.
Papildus uzņēmēji aktualizēja, ka katrs atsevišķi iegūtu, kā arī nozare kopumā, ja domātu par kopēju nozares mārketingu. Uzņēmēju ieskatā būtu jāveicina nozares prestižs, jo tas stiprinātu arī iespējas jauna un kvalificēta darbaspēka piesaistē, kas patlaban ir problēma reģionos, kā arī pavērtu iespējas ārvalstu tirdzniecības paplašināšanai.
Inguss Kampenuss, mēbeļu ražošanas uzņēmuma SIA "Kampenuss furniture" vadītājs pēc dalības vairākos pasākumos atzina, ka piedalījies pieredzes apmaiņas vizītēs un uzņēma citus Latvijas un Igaunijas uzņēmumus savā ražotnē, kas esot bijis gan izaicinājums, gan iespēja mācīties prezentēt sevi un padomāt par daudzām lietām savā uzņēmējdarbībā, atbildot uz citu jautājumiem.
"Savukārt tirdzniecības misijās uzņēmām pārstāvjus no Skandināvijas, kurus iepazīstinājām ar savu darbību. Skandināvi novērtēja mūsu individuāli radītos dizaina produktus, vēlāk no uzņēmumiem sekoja arī cenu pieprasījumi vairākiem pakalpojumiem. Viens no uzņēmumiem pavisam drīz pasūtīja pie mums izgatavot virtuves aksesuārus, par kuru kvalitāti saņēmām ļoti labas atsauksmes. Pašlaik strādājam pie viņu nākamā pasūtījuma.," atzina Kampenuss.
Savukārt Vidzemes plānošanas reģiona projekta vadītāja Laima Engere uzsver, ka reģionos jārisina jautājumi kompetenču pieejamībā, nozares mārketingā un inovatīvu pasākumu īstenošanā uzņēmējiem.
"Projekta īstenošanas laikā ir attīstītas nozīmīgas sadarbības ar jomu pārstāvošām organizācijām, speciālistiem, kā arī uzņēmējiem. Pašlaik Vidzemē nav institūcijas, kas sistemātiski darbojas, lai veicinātu nozares attīstību, iesaistot tieši reģiona nozares MVU segmenta pārstāvjus - kokapstrādes un mēbeļu, īpaši dizaina mēbeļu ražotājus," sacīja Engere.
Viņa piebilst, ka, piemēram, projekta partnera pārstāvētajā Veru apgabalā Igaunijā šādas organizācijas ir divas. Tāpēc ņemot vērā secināto un pašu uzņēmēju paustos argumentus, tiks turpināts strādāt pie vietējā tīklojuma izveides industrijas attīstībai arī pēc projekta noslēguma.
Uz sarakstu