Vidzemē plāno testēt elektrisko velosipēdu sistēmu
Viņa skaidroja, ka daudz teritoriju VPR ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības.
"Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību," skaidroja Āboliņa.
Pašlaik plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju.
Konkrētā pārvietošanās risinājuma izvēli raksturo vairāki fakti, skaidroja VPR. Elektriskais velosipēds ir piemērotāks pārvietošanās līdzeklis vietās, kur ceļa infrastruktūra un reljefs apgrūtina parasta velosipēda izmantošanu, tāpat tas ir atbilstošs pārvietošanās līdzeklis, ņemot vērā tūristu un vietējo iedzīvotāju vidējo vecumu. Elektriskie velosipēdi ir piemēroti arī tiem vietējiem iedzīvotājiem, kuri izmanto privātas automašīnas īsām distancēm.
Īstenojot projektu, lielu uzsvaru plānots likt uz lietotāju atsauksmēm par izveidoto sistēmu, lai turpinātu pakalpojuma piedāvāšanu arī pēc projekta ieviešanas beigām.
Arī citās projekta partnervalstīs tiks testēti dažādi mobilitātes risinājumi. Piemēram, Vācijā tiks izveidota un izmēģināta reāllaika informācijas sistēma autobusam pēc pieprasījuma, savukārt Norvēģijā, līdzīgi kā Latvijā, tiks testēta elektrisko velosipēdu sistēma. Projektā iesaistījušies arī partneri no Krievijas, kuri plāno pilotprojekta laikā pievērst uzmanību ūdensceļiem kā alternatīvai un ilgtspējīgai mobilitātes infrastruktūrai.
Projektā papildus pilotiem tiks vērtētas arī vēl citas jaunas pieejas mobilitātes problēmu risināšanai lauku reģionos. Izvērtējot pieeju atbilstību konkrētās teritorijas specifikai un sasaistei ar stratēģiskajiem teritorijas attīstības mērķiem, plānots projekta gaitā gūtos secinājumus un rekomendācijas iestrādāt arī vietējos attīstības un teritorijas plānošanas dokumentos. Projekta īstenotāji uzskata, ka tas ne tikai būs ieguvums vietējām pašvaldībām, bet nodrošinās arī projekta rezultātu ilgtspēju, akcentējot ieguvumus, ko nodrošina zināšanu apmaiņa un kopīgu risinājumu attīstīšana, kas ir arī viens no starptautisku projektu galvenajiem mērķiem.
Projekts MARA tiek īstenots ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu. Projekta mērķis ir uzlabot mobilitātes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti lauku reģionos. Tā īstenošanā iesaistījušies 12 partneri no deviņiem reģioniem.
Uz sarakstu