V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija dalās starpdisciplināro mācību pieredzē
Kā pilsētas informācijas portālu Kuldiga24.lv informēja organizatori, konferencē ar iedvesmojošām lekcijām uzstājās pedagoģe un pētniece Karine Oganisjana, kā arī vairāki VPKĢ pedagogi, kuri uzstājās gan ar lekcijām, gan arī vadīja meistarklases.
Uz konferenci bija ieradušies pārstāvji no 21 Latvijas skolas. Pārstāvēts bija ne tikai Kurzemes reģions, konferenci ģimnāzijā apmeklēja arī skolotāji no Cēsu Pilsētas vidusskolas.
Ģimnāzijā mācību procesā tiek izmantota starpdisciplināru uzdevumu sistēma (SDU), kuras uzmanības centrā ir problēma – netiek mācīts temats, bet risināta un pētīta problēma. Skolotāji veido uzdevumus, piedāvājot skolēniem pētīt problēmas. Ģimnāzijā ir ieviestas blokstundas – 2 stundas kādā mācību priekšmetā pēc kārtas, tāpēc SDU sistēmu mācību procesā ir viegli integrēt.
Galvenās pedagoģiskās problēmas, kuras rosināja SDU ieviest mācību darbā bija skolēnu motivācijas trūkums mācīties, kā arī neprasme iegūtās zināšanas pārnest reālajā dzīvē, jo uzdevumi ko skolēni pilda mācību stundās ne vienmēr ir noderīgi reālajā dzīvē.
SDU pedagoģiskie mērķi ir veidot tādu mācību vidi, kas rosina sadarboties un aktīvi iesaistīties, mācīties, gūt panākumus. Otrs mērķis ir tuvināt mācības reālajai dzīvei – palīdzēt skolēniem ieraudzīt, kā vienā priekšmetā apgūtais noder citos, bet galvenais – kā zināšanas pārnest reālajā dzīvē.
Konference tika organizēta kā pieredzes apmaiņa. Neilgu laiku pirms konferences ģimnāzijā viesojās arī skolotāji no Dobeles 1.vidusskolas, lai uzzinātu vairāk par SDU sistēmu, tās pielietošanas priekšrocībām mācību procesā.
Konferences noslēgumā no citu skolu kolēģiem tika saņemtas pozitīvas atsauksmes.
Uz sarakstu