TOP 5 SEO taktikas, kuras ieviest 2025. gadā
Uzzini, kā optimizēt mājaslapu AI laikmetā: balss un vizuālā meklēšana, UX un datu drošība. Esi gatavs 2025. gada SEO izmaiņām!
Veidi, kā interneta lietotāji turpmāk saņems atbildes uz saviem vaicājumiem, ir uz jaunu pārmaiņu sliekšņa. Meklēšanas rezultātos arvien biezāk parādīsies mākslīgā intelekta (MI) īsi strukturētas atbildes un personalizēti ieteikumi, kas aizstās tradicionālos rezultātu sarakstus.
Savukārt uzņēmējiem, kas ienākumus gūst ar interneta palīdzību, šīs izmaiņas nozīmē pielāgošanos jaunajiem algoritmiem un tendencēm.
Apskatīsim TOP 5 SEO taktikas, kuras ir vērts ieviest jau 2025. gadā, lai būtu soli priekšā konkurentiem un pilnībā izmantotu jaunās iespējas, ko piedāvā MI un jaunās meklēšanas tehnoloģijas.
Kā MI etekmēs SEO?
Esam aculiecinieki, kā mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģiju attīstība maina lietotāju meklēšanas paradumus, bet pats process kļūst arvien dinamiskāks un personalizētāks. SEO optimizācija šajā laikmetā spēlē izšķirošu lomu, lai mājaslapas pielāgotos jaunajām tehnoloģijām un lietotāju vajadzībām. Tas nozīmē, ka 2025. gads būs bagāts ar notikumiem, kuri ietekmēs taktikas, kā mājaslapas nākotnē piesaistīs klientus un sasniegs biznesa mērķus.
Google jaunās funkcijas, kas jau tiek testētas daudzās valstīs, drīzumā parādīsies arī Latvijā. Ierastās Google meklējumu rezultātu lapas augšgalā drīzumā būs atrodamas MI ģenerētas īsas atbildes un MI ieteiktas TOP 3 mājaslapas, kas pēc mākslīgā intelekta ieskata visprecīzāk atbilst meklējuma nodomam.
Kādas taktikas vērts ieviest un sākt testēt savā mājaslapā?
1. Optimizācija, kas atvieglo MI meklēšanas rezultātu ģenerēšanu
Tādi rīki kā Google Search Generative Experience (SGE), ChatGPT, Gemini un Perplexity maina veidu, kā lietotāji mijiedarbojas ar meklētājprogrammām, piedāvājot ģeneratīvas atbildes un personalizētus ieteikumus.
“Saskaņā ar Gartner prognozēm, ģeneratīvais mākslīgais intelekts (kā ChatGPT un Google SGE) līdz 2025. gada beigām būs atbildīgs par 50% meklēšanas pieprasījumu, jo lietotāji arvien vairāk izvēlēsies tiešas un strukturētas atbildes, nevis klasiskus rezultātu sarakstus.” (Avots: Gartner Top Technology Trends 2024)
Tomēr meklēšana internetā neaprobežojas tikai ar rakstiskiem vaicājumiem. Strauji aug viedo asistentu popularitāte, kas maina to, kā cilvēki izmanto tehnoloģijas, lai atrastu informāciju.
Šīs izmaiņas nozīmē pielāgot digitālā mārketinga stratēģijas, lai saglabātu konkurētspēju.
- Mājaslapas satura arhitektūrai jābūt viegli saprotamai, ar skaidriem virsrakstiem un loģisku struktūru.
- Īpašu uzmanību meklētājprogrammas pievērsīs mājaslapas saturam, kam jābūt uzticamam, autentiskam un informatīvam.
2. Balss meklēšanas optimizācija
Ar viedo asistentu, piemēram, Google Assistant un Amazon Alexa, izplatību, balss meklēšana kļūst arvien populārāka.
“Līdz 2026. gadam vairāk nekā 30% mājaslapu būs optimizētas balss meklēšanai.” (Avots: Statista)
Lai pielāgotos šai tendencei:
- Mājaslapā ieteicams izmantot dabisku valodu, iekļaujot garākas, sarunvalodai raksturīgas atslēgvārdu frāzes, kas atbilst balss meklējuma vaicājumiem.
- Nodrošināt, ka mājaslapa sniedz atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem speciāli izveidotā bieži uzdoto jautājumu (FAQ) sadaļā.
Līdztekus balss meklēšanai arvien lielāka loma ir vizuālai meklēšanai, kas izmanto ģeneratīvos IM modeļus attēlu atpazīšanai.
3. Vizuālās meklēšanas optimizācija
Tādi rīki kā Google Lens ļauj lietotājiem internetā meklēt, izmantojot attēlus. Vizuālās meklēšanas rīks ar viedtālruņa kameru vai viedtālruņa atmiņā ieglabātiem attēliem palīdz atrast meklēto objektu, priekšmetu vai dzīvu būtni. Lietotāji Google Lens jau veiksmīgi izmanto, lai meklētu preces tiešsaistes veikalos.
Kāpēc tas ir svarīgi SEO?
- Vizuālā meklēšana kļūst populārāka, īpaši jauniešu vidū, kas viedtālruņus izmanto visa veida informācijas iegūšanai.
- Google Lens veicina lokālo SEO – cilvēki var uzreiz atrast informāciju par tuvākajiem veikaliem un pakalpojumiem, pamatojoties uz vizuāliem meklējumiem.
Lai saturs būtu pieejams šajos meklējumos:
- svarīgi optimizēt attēlus ar atbilstošiem alt tekstiem, URL nosaukumiem un precīzi aprakstīt attēlā redzamo;
- attēliem jābūt kvalitatīviem un saturiski atbilstošiem mājaslapas kontekstam.
4. Lietotāju pieredzes (UX) uzlabošana
Lietotāju pieredze (UX) ir viens no galvenajiem faktoriem, ko meklētājprogrammas ņem vērā, vērtējot mājaslapu kvalitāti. Lai uzlabotu UX:
- mājaslapai jānodrošina ātrs ielādes laiks, optimizējot attēlus un izmantojiet kešatmiņu;
- vietnes dizainam jāspēj pielāgoties dažādām, it sevišķi mobilajām ierīcēm.
5. Datu privātuma un drošības ievērošana
AI laikmetā uzticēšanās pakalpojumu sniedzējam un datu drošība ir vienlīdz svarīgi faktori ilgtermiņa attiecību veidošanai ar klientiem.
Mākslīgā intelekta sistēmas, piemēram, meklētājprogrammas, čatboti un personalizācijas rīki, balstās uz lietotāju datiem (meklēšanas vēsturi, uzvedības paradumiem, atrašanās vietu u.c.), tādēļ uzņēmumiem ir jāievieš caurskatāmi procesi un stingri drošības pasākumi, lai pasargātu lietotāju datus un nepazaudētu viņu uzticēšanos.
Lai nodrošinātu sava digitālā biznesa pielāgošanos jaunajai situācijai, ir svarīgi sadarboties ar profesionāļiem, kas seko līdzi jaunākajām tendencēm un spēj tās efektīvi ieviest.
SEO aģentūra eComStrive (E-komercija.lv) nodrošina mūsdienīgus SEO pakalpojumus, kas pielāgoti AI laikmeta izaicinājumiem, sākot no SEO stratēģijas izstrādes, tehniskā SEO audita līdz satura optimizācijai.
Ja vēlies palielināt apmeklētību no Google meklētāja savā mājaslapā vai izveidot mājaslapu, tad dodies uz www.e-komercija.lv un piesakies bezmaksas konsultācijai!
Uz sarakstu