Tiešā tirdzniecība populāra arī Kurzemē

Daudzi cilvēki Latvijā, arī Kurzemes reģionā, meklē iespējas kā nopelnīt, un ievērojama daļa no tiem ir atradusi savu peļņas avotu - tiešo tirdzniecību. Latvijā kopumā 2010. gadā tiešo pārdevēju skaits pieauga līdz 26 000 cilvēkiem, un ar katru gadu šim skaitlim ir tendence pieaugt. Tiešā tirdzniecība ir devusi iespējas arī pircējiem – iegādāties preces ar atlaidi, nopirkt preces, kas nav pieejams veikalos. Pircējiem ērta šķiet piegāde mājās, tas īpaši būtiski ir cilvēkiem, kas nedzīvo lielpilsētā.
Tiešā tirdzniecība Latvijā, it īpaši lauku apvidos un pilsētās, kas nav reģiona centri, kļūst aizvien populārāka – to parāda šogad veikts pētījums Baltijas valstīs. Pētījums atklāja, ka gandrīz 60% respondentu ir iegādājušies produktus ar tiešās pārdošanas palīdzību un, salīdzinot šos rezultātus ar 2007. gadu, cilvēku skaits, kas iegādājas produktus caur tiešo pārdošanu, ir palielinājies par 10%.
Tiešo pārdevēju skaits Latvijā turpina pieaugt. Vai tas ir pēdējais salmiņš krīzes laikā, kuram pieķerties, vai arī šī nodarbošanās ir pievilcīga citu aspektu dēļ? Kā ir atklājuši paši tiešie pārdevēji, tad tiešā tirdzniecība ir liels iespēju lauks. Labākās iespējas, ko viņi min, ir izdevība gūt papildus peļņu, iespēja nopirkt preces ar atlaidi, tāpat tiek novērtēta iespēja strādāt nepilnu laiku un būt neatkarīgam. Daudziem tiešā pārdošana ir kļuvusi par biznesu, kas sniedz ne tikai peļņu, bet arī gandarījumu par paveikto. Ar tiešo tirdzniecību visvairāk nodarbojas sievietes, un tā ir tendence visā pasaulē.
Ingūna Girvaite no Skrundas par savu tiešās pārdošanas pieredzi stāsta: "Par Oriflame skaistuma konsultanti kļuvu 2000.gadā, lai man būtu iespēja sev un tuvajiem cilvēkiem lētāk iegādāties labus un kvalitatīvus kosmētikas produktus." No sākuma tiešā pārdošana Ingūnai bija tikai hobijs, bet tad - štatu samazināšanas dēļ- nācās aiziet no darba, kurā tika nostrādāts teju 21 gads, un tagad tiešā tirdzniecība ir viņas pamatnodarbošanās. Nu jau gadu esmu pašnodarbinātā persona un ar savu izvēli esmu apmierināta. Šobrīd savu biznesu esmu attīstījusi tik tālu, ka mans primārais uzdevums nav pārdošana - es veicinu to cilvēku izaugsmi un biznesa attīstību, ar kuriem strādāju kopā. Lielākie "plusi", darbojoties tiešās tirdzniecības jomā, ir elastīgais darba laiks, karjeras iespējas, iespēja pašam izvirzīt sasniedzamos mērķus un tas, ka tu esi pats sev priekšnieks. Ienākumi ir proporcionāli ieguldītajam darbam." Uzsākot savu biznesu Oriflame, Ingūna ir ieguvusi vēl vairāk draugu, kuri, tāpat kā ģimene, viņu atbalsta, jo redz, ka darbs tiek darīts ar prieku un dod Ingūnai gandarījumu. Tāpat darbs netraucē Ingūnas vaļaspriekiem-viens no tiem ir dziedāšana Skrundas kultūras nama sieviešu vokālajā ansamblī.
Liepājniece Dace Gudēna ir precējusies, divu bērnu mamma. Dace ir ieguvusi divas augstākās izglītības, viņai ir darba pieredze gan pašvaldībā, gan vadot ģimenes uzņēmumu. Kopš 2002. gada Dace nodarbojas ar Oriflame tiešo tirdzniecību. Dace stāsta: "No sākuma, kad man piedāvāja nodarboties ar tiešo pārdošanu, es atteicos, taču, kad uzzināju, ka ir iespēja iegādāties kosmētiku ar ievērojamām atlaidēm, izlēmu pamēģināt. Domāju, ka iespēju pārdot produktus citiem un pelnīt naudu noteikti neizmantošu, jo nejutu sevī pārdevējas garu, turklāt – arī pašus produktus tik labi vēl nepārzināju. Kad draudzenēm ieminējos, ka esmu Oriflame konsultante, izrādījās, ka viņas vēlējās aplūkot Oriflame produktu katalogu un iegādāties šo kosmētiku. Tā arī viss sākās." Daces veiksmes formula: lieto šos produktus pats, pastāsti par tiem saviem draugiem, uzzini, kādas ir viņu vajadzības un piedāvā iegādāties atbilstošos produktus. Dace atklāj: "No 2009.gada Oriflame ir ne tikai mans bizness un vienīgais ienākumu gūšanas veids – tā ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Šobrīd varu teikt, ka esmu atradusi savu laimes un harmonijas formulu- man ir laiks sev pašai, laiks maniem mīļajiem, darbs, kas sniedz prieku un gandarījumu, un finansiālo neatkarību, nodarbošanās, kas piedāvā jaunus izaicinājumus un iespējas. Mana ģimene un draugi manu darbību Oriflame uztver tikpat nopietni kā jebkuru citu darbu vai biznesu, kaut sākumā, protams, to vairāk uzskatīja par hobiju un jauku laika pavadīšanas veidu."
Tiešā tirdzniecība ir kļuvusi par daudzu cilvēku nodarbošanos Latvijas reģionos un, kā atzīst paši tiešie pārdevēji, – tā ir iespēja gan tagad, gan nākotnē. Viss atkarīgs no paša iniciatīvas un, kā smej tiešie pārdevēji, roka visu laiku jātur uz pulsa. Tiešā pārdošana - tā ir iespēja gan pircējiem, gan pārdevējiem. Pētījums ir parādījis, ka, salīdzinot ar 2007. gadu, šobrīd cilvēki ir vairāk noskaņoti pirkt produktus, izmantojot nākotnē tiešo pārdošanu, un ir gatavi ieteikt līdzcilvēkiem iegādāties preces šādā veidā.