Rēzeknē plāno atjaunot iepriekšējo sabiedriskā transporta shēmu
Augustā dome organizēja balsošanu, kurā varēja nobalsot par ērtāko sabiedriskā transporta kustības shēmu, izvēloties starp jauno, kas ir spēkā kopš jūlija, vai arī iepriekšējo.
Domes informatīvajā laikrakstā "Rēzeknes Vēstnesis" pieejamās anketas anketas iesniedza 1264 iedzīvotāji, no kuriem 634 nobalsoja par veco kustības shēmu, bet 630 - par jauno.
"Neskatoties uz to, ka tika fiksēti mēģinājumi manipulēt ar Rēzeknes pašvaldības oficiālajā mājas lapā "www.rezekne.lv" publicēto balsojumu, tika apkopoti objektīvie balsojuma rezultāti, kas uzrādīja, ka veco shēmu atbalstīja 2324 aptaujas dalībnieku, savukārt jauno - 1159. Apkopojot gan interneta, gan anketu balsojumus, 62% atbalsta veco shēmu, bet 38% - jauno -," informēja Pozņakovs.
Rēzeknes domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs (S), komentējot balsojuma rezultātus, uzsvēra, ka tie tikai apstiprina kopējo rēzekniešu nostāju, ko varēja novērot sociālajos tīklos un uzklausot iedzīvotāju viedokļus.
"Mēs apsolījām, ka vairākuma atbalsta gadījumā atgriezīsimies pie vecās shēmas. Lai arī joprojām uzskatām, ka jaunajai shēmai ir vairāk priekšrocību, uz nākamo domes sēdi tiks virzīts lēmums par atgriešanos pie vecā saraksta," solīja Bartaševičs.
Jau vēstīts, ka no jūlija Rēzeknē darbojas jauna transporta kustības shēma. Pēc Pozņakova paustā, iedzīvotāji aktīvi iesaistījās shēmas apspriešanā. Ņemot vērā iedzīvotāju lūgumus, no augusta tajā ieviestas vairākas korekcijas, lai tā būtu ērtāka pēc iespējas vairāk iedzīvotājiem, kuri izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus.
Lai noskaidrotu, cik liela daļa iedzīvotāju ar jauno kustības shēmu ir apmierināti, organizēta aptauja, kuras rezultāti noteiks to, pēc kādas shēmas sabiedriskā transporta kustība tiks organizēta turpmāk.
Jaunā sabiedriskā transporta kustības shēma pilsētā darbojas pēc metropolitēna principa. Līdz šim praktiski visos maršrutos ceļa lielākā daļa bija gar Atbrīvošanas aleju, autobusi dublēja cits citu, veidojot tā dēvēto "lokomotīvi". Tagad dažādu maršrutu autobusi "tiekas" tikai dažos galvenās alejas punktos. Autobusi riņķo pa pilsētu pēc metropolitēna principa, proti, lai tiktu līdz konkrētai vietai, dažkārt būs jāveic pārsēšanās.
Līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu visi braukšanas atvieglojumi sabiedriskajā transportā palikuši spēkā. Arī biļetes cena nemainīsies un ir 0,5 eiro.
Taču tagad, iekāpjot autobusā, izsniegta pārsēšanās biļete, uz kuras būs norādīts tās darbības laiks - 60 minūtes. Tas nozīmē, ka šajā laikā varēs pārsēsties no viena autobusa citā, nepērkot jaunu biļeti.
Uz sarakstu