"LDz Cargo" sāk graudu ražas izvešanu
Kā skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga, pirms graudu novākšanas sezonas "Latvijas Dzelzceļa" eksperti tikās ar lielākajiem lauksaimniekiem, lai pārrunātu vajadzības un tehniskos risinājumus efektīvākai labības izvešanai. "Esam laikus sagatavojuši ritošo sastāvu, piestrādājuši pie jauno tehnoloģiju ieviešanas stacijās, kas ļauj paātrināt vagonu apstrādi, kā arī no jauna atvēruši darbam ar graudu kravām vairākas stacijas," atklāja Berga.
Vienlaikus viņa norāda uz riskiem, kas varētu rasties, graudu izvešanas procesam turpinoties, proti, ja notiek nevienmērīga graudu kraušana ostās, var pietrūkt vagonu, lai īsā termiņā visus graudus operatīvi nogādātu ostās.
"Ja visi krauj vienā brīdī, nav iespējams visus uzreiz nodrošināt ar vagoniem," norādīja Berga, piebilstot, ka darbs tiek organizēts maksimāli efektīvi, lai sekotu līdzi vagonu apritei un nepieļautu to dīkstāvi.
2015.gadā, izmantojot "Latvijas Dzelzceļa" infrastruktūru, pārvadāts 1,8 miljoni tonnu graudu, bet šī gada septiņos mēnešos - 733 000 tonnu.
Kā ziņots, ieilgušo lietavu dēļ graudu kulšana visā Latvijā patlaban ir teju apstājusies. Atsevišķos laukos Latgales pusē kulšana pat vēl nav sākusies, savukārt uz laukiem slīkstošās tehnikas un pastiprinātās graudu kaltēšanas dēļ uz katru graudu tonnu nāk klāt vismaz 25 eiro papildizmaksas, aģentūrai LETA atzina aptaujātie graudkopības kooperatīvu vadītāji.
Uz sarakstu