Pērn uz valsts galvenajiem autoceļiem būtiski augusi satiksmes intensitāte
Salīdzinot ar 2015.gadu, satiksmes intensitāte uz galvenajiem autoceļiem 2016.gadā bija pieaugusi par 8% un pārsniedza pirmskrīzes satiksmes intensitāti. Turklāt, ja agrāk pieaugošo tendenci uzrādīja vien vieglais transports, tad pērn intensīvāk brauca arī kravas transports, informē LVC.
Visintensīvākā satiksme ir uz valsts galvenajiem autoceļiem, pērn tā bija 5832 transporta vienības diennaktī. 2015.gadā intensitāte bija 5405 transporta vienības diennaktī, bet 2014.gadā - 5166 vienības.
Nākamie satiksmes intensitātes ziņā ir reģionālie autoceļi - 1648 transporta vienības diennaktī (2015.gadā - 1610 transporta vienības), bet viszemākā satiksmes intensitāte ir uz valsts vietējās nozīmes ceļiem, pērn tās bija 345 transporta vienības diennaktī, kas ir par 1% mazāk nekā 2015.gadā.
Blīvākā satiksme un lielākais satiksmes intensitātes procentuālais pieaugums 2016.gadā bija uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers-Saulkalne), bet vismazākais - uz Daugavpils apvedceļa A14 (Kalkūni-Tilti) un Rēzeknes apvedceļa A15.
Satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem ceļiem tiek mērīta stacionāros satiksmes uzskaites punktos, un dati ir pieejami arī tiešsaistē LVC mājaslapā. Uz augstas intensitātes reģionālajiem un vietējiem autoceļiem tiek nodrošināta periodiska uzskaite stacionāros uzskaites punktos, bet pārējos valsts autoceļu posmos tiek izmantotas pārvietojamas uzskaites iekārtas un pielietota vizuālā skaitīšanas metode.
Uz sarakstu