"Maiznīca Kursa" iegādājusies Kurzemes maizes ražotāju "Matss"

Viņš informēja, ka pēc 20 gadu veiksmīgas darbības līdzšinējie īpašnieki Valdis un Larisa Pakuļi, nolēmuši ģimenes uzņēmuma nākotni balstīt uz jauna, izvērsta arī industriālajā ražošanā, pamata. Tāpēc vietējie uzņēmēji Valdis un Larisa Pakuļi "stafetes kociņu" nodevuši atbilstošai vietējo uzņēmēju kompetencei. 100% sabiedrības kapitāla daļu ir iegādājusies "Maiznīca Kursa", kuras īpašnieki ir vietējie uzņēmēji Ivars Skrebelis un Bruno Ansons.
"Matss" panākumu pamatā ir vēlme neapstāties pie sasniegtā, ko arī apliecina situācija: "Matss", darbojoties kā ģimenes uzņēmums, sasniedzis 2 miljonu latu apgrozījumu. Lai nākotnē saglabātu konkurētspēju un turpinātu attīstību vietējā un eksporta tirgos nepieciešama jauna pakāpe - industriāla ražošana. Uzņēmumam tas nozīmē saglabāt individuālu pieeju katram esošajam klientam, vienlaicīgi nodrošinot prasmi būt noderīgam arī jauniem klientiem gan Latvijā, gan ārpus tās," sacīja Skrebelis.
Viņš atzīmē, ka uzņēmums ir finansiāli stabils un ieņem arī stabilu vietu Latvijas maizes tirgū. Pircējiem vairāk pazīstams ar preču zīmēm, kas atzītas Latvijas mērogā - rupjmaizi "Brencis" un "Matss" cepumus. Savukārt maiznīcas gatavotos speķa pīrāgus jau šobrīd var nopirkt ikviena lielveikala ceptuvē. Uzņēmums eksportē savu produkciju uz vairāk nekā 15 pasaules valstīm.
Savukārt Bruno Ansons, "Maiznīca Kursa" valdes loceklis pastāstīja, ka pēc īpašnieku maiņas izveidota uzņēmuma attīstības darba grupa, kuras sastāvā arī līdzšinējie īpašnieki. "Zināms, ka tā nav plaši pielietota prakse Latvijas biznesa aprindās, kad biznesa nākotnes redzējums tiek veidots sadarbībā ar līdzšinējiem uzņēmuma attīstītājiem. Uzskatām par būtisku vērtību pārmantot, nezaudēt sasniegto. Tā veidosim labāku potenciālu attīstībai. Tāpēc sākotnēji pēc īpašuma pārņemšanas attīstības plānu izstrādē piedalīsies arī līdzšinējie īpašnieki Valdis un Larisa Pakuļi. Lai nākotnē saglabātu esošo situāciju un turpinātu attīstību vietējā un eksporta tirgos, attīstīsim pircēju pieprasīto produktu piedāvājumu, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas. "Maiznīca Kursa" plāno saglabāt esošo iepirkumu politiku, kā arī paplašināt "Matss" ieviesto zīmolu atpazīstamību un attīstīt tirdzniecību gan vietējā, gan eksporta tirgos," sacīja Ansons.
SIA "Maiznīca Kursa" īpašnieki ir Ivars Skrebelis un Bruno Ansons.
Ivaram Skrebelim ir ievērojama pieredze maizes ražošanas uzņēmumu vadībā un attīstībā:
* Iepirkumu un loģistikas sistēmas izstrāde un ieviešana Hanzas Maiznīca (1994-2000);
* Ogres maiznieks apvienošana ar Druva, ražošanas pārcelšana no Rīgas uz Ogri;
* Fazer maiznīcu izveidošana par otru lielāko maizes ražotāju Latvijā, palielinot tirgus daļu svaigās maizes tirgū no ~5% līdz 23% (2001-2006);
* Vienotas Fazer maiznīcu un saldumu organizācijas izveide Baltijā, Fazer konkurētspējas palielināšana Igaunijas un Lietuvas tirgos (2007-2011).
Bruno Ansonam ir pieredze svaigās un saldētās pārtikas ražošanas ieviešanā un attīstībā. Pieredze uzkrāta, strādājot vadošos amatos a/s "Staburadze" un a/s "Laima". Viņa vadībā veikta uzņēmumu "Staburadzes konditoreja" un "EuroFood" reorganizācija. Realizēta saldētās pārtikas ražošanas un eksporta attīstība.
SIA "Matss", kas nodarbojas ar maizes, saldētas mīklas pusfabrikātu un cepumu ražošanu, dibināta 1993.gadā Skrundā. Darbība paplašināta 2003.gadā, kad SIA "Matss" iegādājās maiznīcu Saldū. Šobrīd uzņēmums nodarbina ap 100 strādājošo.