Kuldīgas uzņēmēji saņēm 500 testus Eiromiera līmeņa noteikšanai

Septembrī un oktobrī uzņēmējiem visā Latvijā piegādāti 120 000 Eiromiera testi un ceļveži. Uzņēmēji sasniegti ar velokurjeru, brīvprātīgo, preses izdevumu un banku palīdzību Latvijas Komercbanku asociācijas eiro informatīvās kampaņas "Nauda bankā, miers mājās" ietvaros. Kuldīgā brīvprātīgie izdalījuši 500 šādus testus, pilsētas informācijas portālu Kuldiga24.lv informēja Eiro komunikācijas koordinatore Elīna Kalniņa.
"Jau vasaras mēnešos, novērojot mazo un vidējo uzņēmumu nepietiekamo gatavošanos eiro ieviešanai, izstrādājām palīgu ērtākai pārejai uz jauno valūtu – Eiromiera testu un ceļvedi, ar kā palīdzību īpašnieki un atbildīgie darbinieki var pārbaudīt un uzlabot uzņēmuma gatavību eiro ieviešanai. Noteikti iesakām arī sadarbībā ar Finanšu ministrijas Eiro biroju tapušās 15 Latvijas zinošāko ekspertu video prezentācijas par svarīgākajiem eiro ieviešanas aspektiem. Eiromiera materiāls un video ieraksti ļauj ikvienam mazajam uzņēmumam īsā laikā saprast, kas un kā darāms, lai pāreja uz eiro būtu mierīga un droša," skaidro Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents Mārtiņš Bičevskis.
Eiromiera testus un ceļvežus izvadāja gan velokurjeru, gan brīvprātīgo brigādes. Kopumā šādi savu adresātu sasnieguši vairāk nekā 6000 bukletu: Kuldīgā un Rēzeknē – pa 500, Limbažos – 600 un Jēkabpilī – 700, Rīgā – 3800. Ar preses izdevumiem tika izplatīti vairāk nekā 66 tūkstoši Eiromiera materiālu – 20200 ar Latvijas Avīzi latviešu valodā un 46 000 ar laikrakstu "MK Latvija" krievu valodā. Vairāki tūkstoši bukletu tika izplatīti reģionālajā Eirodienu tūrē, viesojoties Ventspilī, Liepājā, Daugavpilī, Jelgavā, Valmierā, bet 40000 izplatīti komercbanku filiālēs. "Lielā Eirovebināra" video prezentācijas tiešraidē vēroja 534 skatītāji, savukārt to ierakstus pāris nedēļu laikā noskatījušies teju 4500 interesentu.
"Velokurjeri jau no septembra sākuma izplatīja Eiromieru mazajos uzņēmumos Rīgā. Galvenokārt tās bija kafejnīcas, solāriji, frizētavas, kā arī ziedu un dāvanu veikali. Daļa uzņēmumu bija zinoši par eiro ieviešanas kārtību, tomēr vairums atzina, ka vēl neko nav darījuši un ar interesi pieņēma informāciju," stāsta Inese Kristiņa, kurjeru pakalpojumu sniedzēju uzņēmuma "Messengers Service Group" pārstāve.
Eiromiera brigādes ziņo, ka uzņēmumu attieksme pret akciju un gatavība eiro bija dažāda. "Lielākā daļa uzņēmumu bija pretimnākoši, uzmundrināja, novēlēja veiksmi turpmāk un priecājās, ka arī jaunieši iesaistās šāda projekta īstenošanā. Ne visiem uzņēmumiem šī informācija bija kā jaunums, daļa jau bija ļoti labi informēti, tomēr bija arī tādi uzņēmumi, kuri vēl nebija sākuši domāt par eiro ieviešanu, tāpēc Eiromiera tests un vadlīnijas viņiem ļoti noderēja," no Rēzeknes ziņo akcijas brīvprātīgā Dēvija Dervenika.
Savukārt Limbažu novada jauniete Diāna Puķīte atceras vienas pārdevējas atziņu, saņemot informatīvo materiālu: "Eiro ieviešana ir emocionāli sāpīgs, tomēr nepieciešamas solis. Tas ir signāls, ka Latvija un tās iedzīvotāji sāk jaunu posmu savā dzīvē, kas līdzi nesīs gan labklājību, gan jaunas iespējas." Arī Kuldīgas brīvprātīgā Madara Mačiņa atzīst: "Sākotnējās bažas par uzņēmēju noraidošo attieksmi ātri vien tika kliedētas, jo uzņēmumos mūs uzņēma ar smaidu, lielākā daļa bija pateicīgi par saņemto informāciju un atzina, ka tā ļoti noderēs."
Eiromiera tests un ceļvedis, kā arī ekspertu video prezentācijas par eiro, ir pieejamas skatīšanai un lejupielādei Latvijas Komercbanku asociācijas interneta vietnē www.bankasoc.lv latviešu un krievu valodās.