KP: Mobilo sakaru operatoru parakstītais labās prakses kodekss ir patērētāju interesēs
"KP ir informēta par mobilo sakaru operatoru labās prakses kodeksa ieviešanu, un pirms kodeksa parakstīšanas ar iestādi konsultējās gan asociācijas, gan uzņēmumu pārstāvji, lai izvairītos no apzinātas vai neapzinātas konkurences tiesību pārkāpšanas," informēja KP.
Kā norāda padomē, KP ieskatā šāds ētikas kodekss pēc būtības ir patērētāju interesēs, turklāt tas neskar komercinformāciju. "Tā kā pašlaik konkrētā ētikas kodeksa ietvaros iestāde nesaskata Konkurences likuma normu pārkāpuma pazīmes, attiecīgi nav arī pamata uzskatīt, ka tādējādi tiktu ierobežota mobilo sakaru sniedzēju neatkarīga darbība tirgū un tiktu ierobežota brīva un godīga konkurence," piebilda KP pārstāvji.
Kā ziņots, Latvijas mobilo sakaru operatori parakstījuši labās prakses kodeksu "Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu", saskaņā ar kuru no šodienas operatori varēs veikt telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem tikai tad, ja saņemta nepārprotama atļauja no šiem klientiem.
Kodeksu parakstījuši "Bite", "Tele2", "Latvijas Mobilais telefons", Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija, kā arī Latvijas Telekomunikāciju asociācija.
Noteikumi paredz, ka telemārketinga zvanus varēs saņemt tikai tie klienti, kas iepriekš devuši tiem savu piekrišanu. Turklāt komerciāla paziņojuma saņēmēja piekrišanai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, kā arī brīvi izteiktai, veicot aktīvu darbību.
Iepriekš atzīmēti lauki, piekrišanas iekļaušana kopējā noteikumu tekstā vai komerciāla paziņojuma saņēmēja klusēšana vai atturēšana no darbības un cita veida pasīva rīcība nav uzskatāma par iepriekš dotu piekrišanu.
Jaunie noteikumi neattieksies uz biznesa piedāvājumu izteikšanu juridiskām personām, sazinoties ar to pārstāvjiem. Tāpat operatori varēs veikt telemārketinga zvanus saviem klientiem.
Uz sarakstu