Jūlijā Rēzeknē stāsies spēkā jauna sabiedriskā transporta kustības shēma pēc metropolitēna principa
Līdz šim praktiski visos maršrutos ceļa lielākā daļa bija gar Atbrīvošanas aleju, autobusi dublēja cits citu, veidojot tā dēvēto "lokomotīvi". Turpmāk dažādu maršrutu autobusi "tiksies" tikai dažos galvenās alejas punktos. Autobusi riņķos pa pilsētu pēc metropolitēna principa, proti, lai tiktu līdz konkrētai vietai, dažkārt būs jāveic pārsēšanās.
SIA "Rēzeknes satiksme" pauž, ka autobusu kustības princips ļaušot operatīvāk pielāgoties pasažieru vajadzībām. Paredzēts, ka jaunā sistēma ļaus vieglāk veikt grozījumus, jo varēs koriģēt autobusa kustības laiku noteiktā mikrorajonā, neaiztiekot visu sarakstu, kā tas bija jādara līdz šim, vai arī izņemt un pievienot sarakstā reisus pēc nepieciešamības. Jaunā sistēma būšot racionālāka arī reisu rentabilitātes ziņā.
Līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu visi braukšanas atvieglojumi sabiedriskajā transportā paliks spēkā. Arī biļetes cena nemainīsies un būs 0,5 eiro.
Taču no 1.jūlija, iekāpjot autobusā, tiks izsniegta pārsēšanās biļete, uz kuras būs norādīts tās darbības laiks - 60 minūtes. Tas nozīmē, ka šajā laikā varēs pārsēsties no viena autobusa citā, nepērkot jaunu biļeti.
Jaunā sabiedriskā transporta kustības tīkla projekts paredz, ka maršrutu skaits būs mazāks, tostarp daļēji mainīsies arī to numerācija. Tiks ieviests arī viens nakts maršruts.
Pārvadātājs norāda, ka jaunais saraksts izstrādāts, pamatojoties uz teorētiskiem datiem, un būs nepieciešams noteikts laiks, līdz tas tiks noregulēts un pielāgots reālajai situācijai. "Rēzeknes satiksme" lūdz iedzīvotājus būt pacietīgiem.
Klientu ērtībai darbosies telefona līnija, lai noskaidrotu nepieciešamo informāciju par jauno sistēmu. Tāpat paralēli jaunā saraksta ieviešanai tiks izstrādāta pilsētas sabiedriskā transporta kustības mobilā aplikācija un tiešsaistes maršrutu plānotājs uzņēmuma vietnē.
Tāpat autobusos plānots ieviest pieturvietu paziņošanu.
Uz sarakstu