Iecavas vidusskolas direktore par kompetenču pieeju: Jāsaglabā līdzsvars starp jauno un veco
Viņa klāstījusi, ka Iecavas vidusskolas pedagogi aktīvi izglītojas, lai varētu ieviest jauno pieeju. "Taču uzskatu, ka jāsaglabā līdzsvars starp jauno un veco, inovatīvo un tradicionālo. Vairākas metodes izmēģinājām, ja der - ieviesām, ja ne - noraidījām," pieredzē dalījusies Zaķe.
Savukārt novada latviešu valodas un literatūras metodiskās apvienības vadītāja Dace Greiža atzinusi, ka arī skolotāji, lai sekmētu skolēnu prasmes un izaugsmi, mācās mācīt, fokusējoties uz praktisku darbību, tās analīzi, refleksiju, savstarpēju atbalstu, pieredzes iegūšanu un dalīšanos ar to.
"Sākumā bijām apmulsuši no nezināmā, taču velns nav tik melns, kā to mālē," jaunās mācīšanas un skolēnu novērtēšanas metodes vērtējusi Greiža.
Kā ziņots, pilnveidoto mācību saturu un pieeju ieviesīs pakāpeniski. Šogad no 1.septembra pēc jaunās kompetenču pieejā balstītās sistēmas sāks mācīties pirmskolas audzēkņi, nākamgad tiks ieviests pilnveidotais mācību saturs arī 1., 4., 7. un 10.klasē, 2021./2022.mācību gadā jaunais mācību saturs tiks ieviests arī 2., 5., 8. un 11.klasē, savukārt visā izglītības sistēmā jaunais mācību saturs pilnībā tiks ieviests 2022./2023.mācību gadā.
Uz sarakstu