Daugavpils Izglītības pārvaldes vadītāja aicina nesasteigt pāreju uz mācībām valsts valodā
Pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja vērsusi deputātu uzmanību, ka Daugavpils skolās trūkst noteiktu mācību priekšmetu - dabaszinību mācību priekšmetu, latviešu valodas - skolotāju, tāpēc jāpievērš uzmanība skolotāju profesijas prestiža celšanai un augstskolu prasībām pedagoģiskā personāla sagatavošanai un izglītošanai.
Runājot par pāreju uz mācībām valsts valodā, Isupova apgalvojusi, ka pašvaldības mazākumtautību skolās daudzu gadu garumā veiksmīgi tiek īstenota bilingvālās izglītības sistēma, ko apliecinot rezultatīvi rādītāji valsts valodas apguvē. Viņa aicinājusi valdību nesasteigt pāreju uz apmācību valsts valodā vispirms tāpēc, ka bērniem ir jādod iespēja apgūt zināšanu un personības attīstības pamatus dzimtajā valodā. Tāpat viņa norādījusi, ka pilsētas izglītības iestādes, tai skaitā arī pirmsskolas, pašlaik un tuvākajā nākotnē nav un nebūs iespējams nodrošināt ar nepieciešamo pedagogu, kuri varētu brīvi vadīt mācību procesu valsts valodā, skaitu, neskatoties uz to, ka pedagogi nepārtraukti pilnveidojot savas valodu prasmes.
Tikšanās laikā pievērsta uzmanība arī problēmu lokam, kas skar speciālo un iekļaujošo izglītību, īpaši bērnu ar runas traucējumiem un mācību grūtībām iekļaušanu vispārējās izglītības iestāžu klasēs no 2020.gada. Tikšanās laikā runāts par iespēju piesaistīt atbalsta personālu, pedagoga palīgu un asistentu bērniem ar īpašām vajadzībām, par pedagogu sagatavošanu darbam ar bērniem ar īpašām vajadzībām, kā arī par to, ka šis jautājums var būt atrisināts, ja būs sistēmiska pāreja.
Diskusijas laikā runāts arī par Valsts ģimnāziju rezultatīvajiem rādītājiem, pedagoģiskās korekcijas un neklātienes programmu realizēšanas iespējām tuvākajā nākotnē.
Uz sarakstu