Burātāji jauno Jelgavas tiltu vēlas redzēt augstāku
SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment", kas izstrādājusi novērtējuma ziņojumu, secinājusi, ka tilta augstākā vieta, kas paredzēta virs Lielupes, ir septiņi vai deviņi metri atkarībā no izvēlētā būves projekta. Savukārt jahtu burāšanai zem tilta būtu nepieciešams 14 metru gabarīts.
"Mēs neesam pret tiltu, bet esam par interešu sabalansēšanu. Lielupe paver iespējas burāt, vismaz līdz Kalnciema tiltam. Gribam, lai arī nākamajām paaudzēm burāšana paliktu kā socializācijas elements. Ar mūsdienu tehnoloģiju izmantošanu var izbūvēt jebkāda augstuma tiltu," aicināja Āboliņš.
"Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" pārstāvji piekrita, ka iespējas uzbūvēt tiltu augstāku, nekā pašlaik paredz plānošanas dokumenti, pastāv. Taču tas būs ievērojami dārgāks, turklāt jādomā arī par iespēju nodrošināt pietiekami drošas uzbrauktuves, savukārt lieli uzbērumi varētu ietekmēt apkārtējo vidi.
Bijušais domes priekšsēdētāja vietnieks, tagadējais deputāts Vilis Ļevčenoks (ZZS) jahtkluba pārstāvjiem kā alternatīvu piedāvājis izveidot bāzi aiz paredzamā tilta, un pašvaldība tai varētu piedāvāt savu zemesgabalu, taču Āboliņš oponēja, ka tas prasīs pārāk lielas investīcijas, turklāt, jahtklubam attālinoties no pilsētas centra, iedzīvotāji nevarētu saņemt tā pakalpojumus - ūdens velosipēdu un jahtu nomu.
Savukārt pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte sanāksmē pauda, ka viens no uzdevumiem, plānojot jauno objektu, ir sabalansēt ekonomiskus, sabiedrības veselības un vides aizsardzības aspektus.
Ietekmes uz vidi novērtējumā secināts, ka tilta būvniecība ir vienīgais iespējamais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības intereses. Taču būvniecība ir iespējama ar nosacījumu, ka tiks veikti efektīvi pasākumi, lai mazinātu tilta ietekmi uz dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kuru pārvads šķērsos.
Jau vēstīts, ka jaunais pārvads Jelgavā plānots, šķērsojot vai skarot 12 nekustamo īpašumu teritorijas. Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir apmēram 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metrus - plānots realizēt, šķērsojot dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā "Natura 2000".
Ziņojuma autori uzsver, ka plānotais pārvads, kā arī neizbūvētais Atmodas ielas posms, ir nozīmīgi Jelgavas maģistrālā ielu tīkla fragmenti, kuru būvniecības nepieciešamība tika identificēta jau 1959.gadā, iekļaujot šāda transporta koridora izbūves plānu Jelgavas ģenerālplānā.
Pēc 1959.gada izstrādātajos teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, tajā skaitā, aktuālajā Jelgavas pilsētas ilgtermiņa attīstības stratēģijā, attīstības programmā, kā arī teritorijas plānojumā, paredzētās darbības teritorija konsekventi tiek identificēta kā teritorija transporta infrastruktūras attīstībai, saglabājot trases koridoru brīvu no cita veida apbūves, tādēļ šajā vietā plānotais transporta koridors ir izbūvējams, neveicot pārkārtojumus esošās dzīvojamās, publiskās vai rūpnieciskās apbūves struktūrā.
Pārvada izbūves mērķis - atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai. Tā, izbūvējot tiltu, plānots noslēgt apvedceļu loku, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu.
Tāpat pašvaldība vēlas novirzīt tranzīta plūsmu no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumu ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Solīta arī veloceļu tālākās attīstības iespējas.
Uz sarakstu