Banner 980x90

Bedru remontam uz melnajiem ceļu segumiem izmanto trīs veidu tehnoloģijas

Publicitātes foto
Publicitātes foto
VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) bedru remontam uz melnajiem ceļu segumiem, izmanto trīs veidu tehnoloģijas. Izmantojamā tehnoloģija tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja LAU, visplašāk izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena emulsija. Šī ir piemērota metode segumiem ar augstu bojājumu pakāpi un ir lētākā no visām tehnoloģijām. Veicot bedru remontu ar šķembām un bitumena emulsiju, vispirms bedre tiek attīrīta no putekļiem, dubļiem, pēc tam tiek veikta bedres gruntēšana ar bitumena emulsiju, lai nodrošinātu nepieciešamo sasaiti ar šķembām, bedre tiek viendabīgi aizpildīta ar šķembām (rupjo un smalko frakciju). Uz vienu diennakti tiek ieviests ātruma ierobežojums 70 km/h stundā un remonta posmu apzīmē ar ceļa zīmi "Uzbērta grants vai šķembas". Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas brīvās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.

Bedru remonts ar karsto asfaltbetonu ir daudz sarežģītāks – bedri nepieciešams precīzām kontūrām izfrēzēt, iztīrīt, apstrādāt ar bitumenu un karsto asfaltu noblīvēt. Šo tehnoloģiju galvenokārt izmanto, lai remontētu bedres uz relatīvi jauniem asfalta segumiem. Šī metode ir 1,5 reizes dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija.

Remontdarbu vietās tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi – darbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu. Tādēļ aicinām autovadītājus, ievērot ātruma ierobežojumus un distanci starp transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu savu un remontdarbu veicēju drošību.

Savukārt avārijas bedru (lielākas par ~30 cmx30 cm un dziļākas par 5 cm) remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir 2-3 reizes dārgāka metode nekā šķembas un bitumena emulsija. Bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Ar šo metodi tiek labotas avārijas bedres visa gada garumā. Sagatavotā bedre var būt mitra. Gadījumos, kad labošanas laikā nav iespējams ūdeni novadīt no bedres, ir pieļaujama satiksmes bīstamās bedres aizpildīšana arī ūdenī. Laika apstākļi neietekmē asfalta saķeri ar bedres virsmu un malām. Autotransports pāri saremontētajai bedrei var braukt uzreiz pēc darbu pabeigšanas.

Bedru veidošanās uz melnajiem ceļu segumiem ir tieši saistīta ar ceļa seguma vecumu. Bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošas darbi un ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. No vairāk nekā 9 000 km melnā seguma valsts autoceļiem sliktā tehniskā stāvoklī ir 46%.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)