Aptauja: 27% interneta lietotāju saskārušies ar nepieciešamību atgriezt internetveikalā iegādāto
Taču praksē savas patērētāja tiesības izmantojuši 19%, no kuriem 11% pircēju preces atgriešanu veikuši vienu reizi, savukārt 8% to darījuši vairākkārt, liecina "Omniva" aptauja.
"Omniva" vadītāja Beāte Krauze pauda, ka tādējādi ir būtisks pircēju skaits, kuri, neraugoties uz nepieciešamību preci sūtīt atpakaļ pārdevējam, izvēlas to paturēt. Ņemot vērā, ka "Omniva" ik mēnesi apkalpo apmēram 20 000 starptautisku sūtījumu, uzņēmums arī centās noskaidrot pircēju rīcības motīvus.
"2% pircēju atzīst, ka neatbilstošo preci pārdevuši citiem, taču 6% ir samierinājušies un nevajadzīgo paturējuši. Kā biežākos iemeslus preces nesūtīšanai atpakaļ respondenti minējuši neērtības, sarežģītu atgriešanas procesu un papildu izmaksas. Tas norāda uz būtisko loģistikas pakalpojumu sniedzēju lomu patērētāju izvēlē - preces atpakaļ sūtīšanas procesam ir jābūt vienkāršam, ērtam un uzticamam, respektīvi, patērētājiem draudzīgam," teica Krauze.
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem lielākoties jeb 69% gadījumu tiek atgrieztas preces, kuru vērtība nepārsniedz 50 eiro, 27% gadījumu atgriezto pirkumu summa bijusi robežās no 51 līdz 200 eiro, bet 6% gadījumu pārsniegusi 200 eiro.
Preces virs 200 eiro lielākoties pasūta reģionos dzīvojoši latvieši, īpaši vīrieši vecumā no 30 līdz 49 gadiem. Pēc Krauzes teiktā, tas apliecina e-komercijas aizvien intensīvo attīstību ne vien Rīgā, bet arī ārpus tās.
Aptaujā noskaidrots, ka pirkumus internetā pēdējā pusgada laikā veikuši 79% Latvijas aktīvo interneta lietotāju.
Lai nodrošinātu iespēju klientiem ātri un ērti saņemt atpakaļ ieguldītos līdzekļus vai veikt drošu preces apmaiņu, "Omniva" 2018.gada sākumā sākusi sadarbību ar starptautisko sūtījumu atgriešanas platformu "ReBOUND Returns". Sadarbība paredz Baltijas iedzīvotājiem nodrošināt vienkāršu un ērtu preces atgriešanu, proti, personām, kam būs nepieciešams atgriezt preci starptautiskajiem e-komercijas mazumtirgotājiem, tiks nosūtīta mobilā īsziņa ar atgriešanas kodu, lai varētu preci nosūtīt no jebkura "Omniva" pakomāta bez maksas, norādīja Krauze.
"Omniva" veiktajā aptaujā, kas sadarbībā ar aģentūru "OMD Latvia" veikta interneta vidē, piedalījās 725 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta šī gada martā.
Kā ziņots, "Omniva" apgrozījums Latvijā pērn bija 4,01 miljons eiro, kas ir par 58% vairāk nekā 2016.gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa 2017.gadā pretēji zaudējumiem gadu iepriekš bija 166 004 eiro.
"Omniva" grupas kopējie ieguldījumi pērn sasniedza 3,67 miljonus eiro. Lielākā daļa ieguldījumu veikti transporta, pakomātu, aprīkojuma un programmatūras nodrošināšanā.
"Omniva" apgrozījums 2016.gadā bija 2,539 miljoni eiro, bet zaudējumi - 34 476 eiro.
SIA "Omniva" dibināta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2945 eiro. Uzņēmums pieder Igaunijas pasta kompānijai "Eesti Post".
Uz sarakstu